1396/6/15 چهارشنبه در دیدار مسئولان دانشگاه پیام نور با آیت الله العظمی جوادی آملی؛ گزارش وضعیت علمی و طرح های معارفی دانشگاه پیام نور ارائه شد
رییس دانشگاه پیام نور استان تهران، روسای مراکز و واحدها، معاونان، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان تهران با یکی ازمراجع عظام تقلید درحسینیه احمدآباد شهردماوند دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، در این دیدار دکتر جمشیدی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران، به ارائه گزارشی از وضعیت علمی این دانشگاه ، طرح های معارفی ، نشست های هم اندیشی و هم افزایی اساتید و دانشجویان و اهتمام این دانشگاه به توانمندسازی دانشگاهیان دانشگاه پیام نور استان تهران در حوزه های علمی، پژوهشی، کسب مهارت و ارتقای دانش و فرهنگ دینی آنها پرداخت.
در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین نبوی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران نیز گزارشی از نشست اخیر هم اندیشی نماز که با موضوع بررسی راهکارهای تاکید براقامه نمازجماعت در دانشگاهها و رونق بخشی به این تجمع الهی و انسانی، با مشارکت روسای مراکز و واحدها، ائمه جماعات و مسوولان دانشگاه پیام نور استان تهران با حضور امام جمعه شهرستان دماوندبرگزار شده، ارائه نمود.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، شناخت از نماز را موجب دل بستن به آن اظهار داشت و فرمود: اصل اول این است که نماز ستون دین است و از آنجا که دین، حکیمانه است پس در هیچ جا امر به خواندن نماز عقلایی نیست؛ زیرا ستون را "به پا میدارند"؛ یعنی اقم الصلاه؛ نه آنکه نماز را "بخوانند" و این همان اصل اساسی و مهم در جذب جوانان به نماز است.اصل دوم این است که نماز نهی عملی از منکر میکند؛ نه نهی لسانی مانند دارو؛ که نهی عملی از مرض؛چون آب که نهی عملی از تشنگی میکند.
وی با اشاره به این که قبول واقعی نماز، عند الله است و اگر انسان در امتحاناتی که پیش می آید، پایش نلرزید، نشان دهنده قبولی نماز است، افزود: اصل سوم این است که خداوند انسان را هیچ گاه رها نمیکند.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در ادامه بیان داشت: اصل چهارم این است که نماز، موجب شادی و راحتی انسان است.
در پایان این دیدار، ایشان دعای خیر خود را بدرقه راه مسوولان دانشگاه پیام نور استان تهران و از خداوند برای ایشان آرزوی توفیق نمود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر