1397/3/12 شنبه اطلاعیه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار کارنامه نتایج اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات داوطلبان عزیز در ماه مبارک رمضان، بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 می‌رساند، برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) و یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام نمایند.

1- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، از روز پنجشنبه مورخ 97/03/10 در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت می‌باشد.

2- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره 2 قرار دارد) درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز شنبه مورخ 97/03/12 لغایت ساعت 24:00 روز ‌شنبه مورخ 97/03/19، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری می‌باشد) نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی (حداکثر 100 کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند. بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید 15 رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

3ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده می‌نمایند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. بدیهی است هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

1-3- اطلاعات فوق(معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید می‌باشد.

2-3- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.

3-3-حداکثر تا تاریخ 97/06/31 در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد □ فارغ‌التحصیل نخواهم شد.

توضیحاتی درخصوص بند 3 فوق:

1- در صورتی که داوطلبان بند 2-3 را علامتگذاری نمایند به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود.

2-داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد. و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه 2 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند.

3-چنانچه در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرید، و تا تاریخ 97/06/31 موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نگردید قبولی شما باطل خواهد شد لذا چنانچه به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهید لازم است حداکثر تا تاریخ 97/05/20 شخصاً با همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت شناسایی عکسدار معتبر به سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم انصراف از گزینش در آزمون سال 97 اقدام و رسید دریافت دارید و یا با ارسال درخواست کتبی (اثر انگشت و امضاء داوطلب در ذیل درخواست الزامی است) به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی موضوع عدم فارغ‌التحصیلی خود را از طریق‌ پست سفارشی به آدرس: تهران، صندوق پستی 1365-15875 به اداره ثبت‌نام – واحد تحصیلات تکمیلی این سازمان به نحوی ارسال نمایید که تا تاریخ مذکور (97/05/20) واصل شود، تا از گزینش حذف گردید. بدیهی است به درخواست هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و کلیه تبعات آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر