1396/11/28 شنبه به همت دانشگاه پیام نور؛ چهارمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران برگزار شد چهارمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران طی روزهای 24 الی 26 بهمن ماه سال جاری به همت دانشگاه پیام نور و با همکاری انجمن ملی بذر ایران برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی، در این همایش که با حضور بیش از 300 نفر از محققین، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علوم بذر برگزار شد، از بین بیش از 297 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 236 عنوان به صورت پوستر و 17 عنوان مقاله به صورت کلیدی در سه روز همایش ارائه شد.
همچنین سه کارگاه تخصصی با عنوان کارگاه فراوری و پوشش دهی بذر، کارگاه مدلسازی جوانه زنی بذر و کارگاه آموزشی کنترل و گواهی بذر در چارچوب برنامه بذر کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه(OECD) جهت استفاده شرکت کنندگان ارائه  و با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شد.
در سه روز همایش، سه هم اندیشی با عناوین "بررسی منافع ملی و آسیب ها در مسیر عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی(UPOV)"، "بیش از یک دهه خصوصی سازی در صنعت بذر کشور: فرصت ها، تهدیدها و راهبردهای آتی" و "بررسی نقش برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی علوم و تکنولوژی بذر و سیاست گذاری و مدیریت در بخش کشاورزی در توسعه و ارتقاء صنعت بذر کشور" نیز برگزار شد.
گفتنی است، مراسم افتتاحیه این همایش در محل سالن همایشهای موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال کرج و با حضور مهمانان ویژه شامل ؛ دکتر اسکندر زند معاون پژوهشی وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی، مهندس شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر ماجده مفلح، معاون موسسه تحقیقات کشاورزی سوریه، دکتر محمودی، رئیس موسسه اصلاح و تهیه بر چغندرقند، دکتر گودرز نجفیان، رئیس موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر، دکتر غلامعباس اکبری، رئیس محترم پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و دکتر آیدین حمیدی، رئیس انجمن ملی بذر ایران برگزار شد.
دکتر اسکندر زند معاون پژوهشی وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در این همایش، ضمن تاکید بر اهمیت بذر به عنوان مهمترین نهاد کشاورزی بر لزوم انجام تحقیقات منسجم و کاربردی در این زمینه تاکید کرد.

در مراسم اختتامیه همایش نیز که با حضور اساتید و محققین و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز مختلف تحقیقاتی از جمله دکتر غریاضی رییس محترم موسسه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد، از مقالات برتر و دست اندرکاران برگزاری این همایش تجلیل به عمل آمد.




 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر