1396/6/29 چهارشنبه نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی: برخورداری دانشگاه پیام نور از بنیه علمی، آموزشی و سازمانی قابل تقدیر است دکتر کارن خانلری در دیدار با مسئولان مراکز بین الملل دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور از بنیه علمی، آموزشی و سازمانی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند با ایجاد شعبه در کشورهای همسایه و حتی جهان، امکان تحصیل را برای علاقه مندان فراهم نماید.
به گزارش روابط عمومی نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی ایجاد شعبه دانشگاه پیام نور در کشور ارمنستان را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: ما به وجود این دانشگاه که با ایجاد شعبه در دورترین نقاط کشور، بسترهای ادامه تحصیل را برای جوانان فراهم نموده افتخار می کنیم.
وی از گسترش روابط علمی بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه های کشور ارمنستان ابراز خرسندی کرد و اذعان داشت: دانشگاه پیام نور برای تثبیت جایگاه خود در کشور ارمنستان باید استراتژی داشته باشد و به یک قطب علمی تبدیل شود.
دکتر خانلری با عنوان اینکه دانشگاه های آمریکایی در کشور ارمنستان به عنوان یک قطب علمی در زمینه فنی و مهندسی حرف اول را می زنند، گفت: دانشگاه پیام نور نیز می تواند در رشته های مورد نیاز کشور ارمنستان مانند زبان فارسی، تاریخ ایران، باستان شناسی، موسیقی ایرانی، تاریخ اسلام با گرایش شیعه شناسی و تشیع و حتی رشته های فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی به یک قطب علمی تبدیل شود.
دکتر دوگانی معاون حقوقی مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور نیز تعامل بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه های ارمنستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه های بزرگ دنیا به سمت ایجاد رشته های بین رشته ای پیش می روند و دانشگاه پیام نور نیز می تواند با ایجاد این رشته ها که مورد نیاز کشورهای دیگر نیز باشد گامی بزرگ در این راستا بردارد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی مراکز بین الملل دانشگاه پیام نور نیز در این دیدار گفت: اجماع کشورهایی که دارای فرهنگ و علایق مشترک هستند فرصتی مغتنم برای گسترش روابط علمی و تاریخ و زبان دو کشور است .
دکتر میرزایی از ایجاد نمایندگی در کشورهای مختلف همسایه و اروپایی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه تعاملی صمیمی و مثبت بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه ایروان و دیگر دانشگاه های کشور ارمنستان صورت گرفته و طبق تفاهم نامه در سه محور فعالیت ها و تعاملات علمی را با این کشور پیش خواهیم گرفت.
وی بهترین روش برای پیوند دو کشور را مسائل آموزشی و دانشگاهی دانست و تصریح کرد: از آنجا که شائبه ها در بحث های دانشگاهی ضعیف است ، تعامل عمیق تر و شفاف تر صورت می گیرد و به تداوم ارتباطات علمی می انجامد.
وی با عنوان اینکه شعبه دانشگاه پیام نور در کشور ارمنستان در حال حاضر در رشته های علوم انسانی فعالیت می کند، افزود: راه اندازی رشته های زبان فارسی، برگزاری دوره های مشترک شرق شناسی و ایجاد فرصت های مطالعاتی از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر