1397/3/20 یکشنبه خلق آثار زیبای هنری از مواد بازیافتی و دورریز ؛ دانشجویان دانشگاه پیام نور نی ریز، با استفاده از مواد بازیافتی و دور ریختنی، آثار زیبای هنری ساختند به گزارش روابط عمومی، تعدادی از دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه با مشاوره خالقی نژاد استاد مدعو دانشگاه ، با هدف آشنایی دانشجویان با آثار باستانی و تاریخی شهرستان نی ریز، ماکت تعدادی از آثار باستانی از جمله، مسجد زیبا و تاریخی جامع کبیر، آرامگاه میرزا احمد نی ریزی خطاط بزرگ قرآن کریم و ماکت آرامگاه شاعران بزرگ ادب فارسی، حافظ، سعدی، فردوسی و ... را با استفاده از چوب و کاغذ ساختند و در معرض دید قرار دادند.
شایان ذکر است که مسجد جامع کبیر نی ریز، یکی از کهن تریم مساجد ایران می باشد که به باور برخی ها، از آتشکده های زردشتیان بوده که در دوره اسلامی به مسجد تبدیل شده است ایوانهای به جا مانده از این مسجد به شیوه معماری دوره ساسانیان ساخته شده .
همچنین از ماکتهای ساخته شده دیگر ماکت مقبره میرزا احمد نی ریزی از بزرگترین خوشنویسان و کاتبان قران کریم می باشد که در نیمه قرن دوازده هجری می زیسته، از این استاد خوشنویس 99 مجلد قران، 77 مجلد صحیفه و بیسیاری از ادعیه و مرقعات به خط او در موزه های بزرگ ایران و جهان برجای مانده است که بزرگترین اثر ایشان، قران وزیری وی بوده که جلد آن را عبدالوهاب مذهب باشی به سال 1292 تذهیب کرده است.
این استاد ایرانی بیش از 50 سال به کتابت قران مشغول بوده است .
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر